Future Ready

Hvem har det største potensialet for vekst i salgsorganisasjoner?

Det er en grunn til at salgstrenere er så populære. De kan gjøre fantastiske ting for bedrifter – men det krever at resten av bedriften er villig til å bygge en læringskultur. Altfor ofte er bedriftseiere avhengige av salgscoachen for å fikse alt som går galt i virksomheten deres. Og når ting ikke går som de skal, er de raske med å skylde på treneren. I dette blogginnlegget vil vi dekke hvordan du kan investere i coaching for vekst i salgsorganisasjoner.

Forskning viser imidlertid at coaching er den mest effektive investeringen når det gjelder å forbedre selgere. Men ikke alle representanter er like mottakelige når det kommer til coaching. Så tenk nøye gjennom hvilke ansatte du retter deg mot når du investerer tid og penger i coaching. Så hvem har det største potensialet for vekst i salgsorganisasjoner? la oss finne det ut!

Hvilken gruppe ansatte bør du investere mest tid i for fremtidig vekst?

En normal tendens vi ser er at ledere fokuserer coachingen på de selgerne som sliter mest og de som presterer best.

Det er selvfølgelig viktig å hjelpe selgerne som har problemer, og det er fornuftig at de personene som sliter mest har størst potensiale til å lære. Men det er kanskje ikke alltid tilfelle.

Ledere bruker også mye tid på de beste resultatene. Det er de som gir mest inntekter, og de har vanligvis størst innvirkning på selskapets resultater. Ledere liker også å bruke tid med de beste utøverne, bare fordi det er morsommere.

Forskning viser at som leder kan det være smart å tenke gjennom hvilken gruppe av medarbeiderne du skal investere mest tid i.

Data fra Harvard Business Review viser oss interessante tall på hvor vi skal investere for å få best mulig vekst i salgsorganisasjonen. Forskningen involverer coaching i verdensklasse av tusenvis av selgere. Resultatene var at effektene av coachingen var marginale både for de sterkeste og de svakeste utøverne i organisasjonene.

Så hvem sitter vi igjen med? De som ikke er dårlige på salg, men de er heller ikke gode. De mellomste utøverne.

Dette er selgerne som vil se den største forbedringen fra coaching.

Utøverne i midten av flokken utgjør flertallet av selgerne, noe som betyr at det er her du vil se størst avkastning på investeringen din i salgscoaching.

For salgssjefer kan disse fakta være litt vanskelige å ta til seg. Mange ledere er opptatt av lik opplæring for alle ansatte, men den største gevinsten kommer fra å coache mellomutøveren. De dårlige utøverne trenger fortsatt coaching, men de trenger ofte både ferdighetstrening og muligheter til å øve. Når de forbedrer ferdighetene sine, vil salgscoaching være mer effektiv.

Digital coaching

Hvordan kan du dra nytte av moderne teknologi for å hjelpe coaching og sikre vekst i salgsorganisasjonen?

Ved å gi selgere ressursene de trenger for å forbedre sine prestasjoner, vil alle selgere ha tilgang til samme kvalitet på coaching, uavhengig av deres stilling i selskapet.

Dette kan også gjøre det enkelt for ledere å målrette seg mot mellomutøverne i salgsstyrken, og følge opp og sikre at de får mest mulig ut av opplæringen.

På denne måten vil salgssjefen spare mye tid fra en-til-en coaching og fokusere på de som trenger det mest. Digital coaching kan også være en mer kostnadseffektiv løsning for salgsorganisasjoner. Ved å bruke teknologi for å levere coachinginnhold kan bedrifter spare på kostnadene ved å ansette salgscoacher. Det er en ideell løsning for organisasjoner som ønsker å forbedre sine prestasjoner, uten å knekke banken.

konklusjon

Så konklusjonen vår er at salgsledere bør fokusere sin coaching-innsats på mellomutøverne i salgsstyrken. Dette er representantene som har størst potensial for vekst og vil se størst avkastning på investeringen. Digital coaching kan hjelpe salgsorganisasjoner med å oppnå dette ved å gi selgere ressursene de trenger for å forbedre ytelsen, til en brøkdel av kostnadene for tradisjonell salgscoaching.

I Future Ready tror vi at alle fortjener en sjanse til å lykkes med salg og kundeservice. Med smart teknologi gjør vi læring til en integrert del av den daglige arbeidsflyten. Vi kan hjelpe din bedrift med å fremtidssikre arbeidsstokken sin ved å gi ansatte muligheten til å lære nye ferdigheter på egenhånd, uten å forstyrre den daglige rutinen. Vil du se hvordan Future Ready kan komme din bedrift til gode? Kontakt oss for en gratis demo! Teamet vårt er glade for å vise deg hvordan vår innovative plattform kan hjelpe dine ansatte med å holde seg i forkant og forbedre bunnlinjen. Takk for at du leste!

Ser du etter flere salgscoaching-ressurser, sjekk ut blogginnlegget vårt om 3 trinn for vellykket introduksjon av nye ansatte !

Ready to get started?

Sales and customer care can be learned. Improve the effectiveness in your sales force with immersive learning and smart technology.

Schedule a demo with Future Ready

Find a time for a free, no-obligation demo with Future Ready.

If you prefer us to contact you, enter your details below.

We are here to grow your sales heroes, get in touch.

Call us on +47 473 78 202, or fill in the form below and we’ll be in touch soon.

Your request has been received

We will get back to you shortly